Články a rady

Jak posílat newslettery z e-shopu

Komunikace se zákazníky pomocí hromadně rozesílaných e-mailů je vynikající marketingový nástroj

- rozeslání je v zásadě zdarma
- vytvoří kampaně je za minimální cenu nebo zdarma
- promyšlená kampaň přivádí okamžitě nakupující zákazníky

Krásná představa se ale může velmi rychle zvrtnout v hromadný elektronický průšvih. Pojďme se tedy nyní podívat po základních předpokladech toho jak kampaň rozeslat, zajistit její legislativní požadavky a taky doručit.


Protože SPAMU (tedy hromadně zasílané nevyžádané pošty) přibývá, nasazují se stále silnější protispamové ochrany. Pokud Váš newsletter nevyhoví bude v lepším případě přesunut do složky SPAM. V tom horším vůbec doručen nebude.

1) Aktivujte ověřovací služby. O aktivaci DKIM, SPF a dalších ověřovacích metodách jsme psali v článku ZDE

2) Neposílejte hodně e-mailů zároveň. Některé z mailových serverů posuzují hromadnou poštu podle toho kolik zpráv přijde z dané schránky za určitý časový úsek. Pokud tedy za minutu obdrží z jedné schránky 10 000 zpráv, pak zpozorní a provedou důkladnou kontrolu zprávy. I z tohoto důvodu obsahuje Mailsender, který je integrovaný v e-shopu umožňuje nastavit kolik e-mailů má být rozesláno z minutu. Osvědčilo se nám maximální nastavení 100 e-mailů za minutu. Větším počtem výrazně klesá doručitelnost.

3) Mějte čistou databázi. Pravidelně odstraňujte neexistující schránky a ty, ze kterých se Vám vracejí e-maily zpět. Pokud zašlete e-mail na 200 neexistujících schránek jste opět v hledáčku (kromě toho, že tedy aktivujete obranný mechanismus našeho mail serveru a Vaši zprávu začnou prověřovat i naši technici)

4) Před odesláním si svůj e-mail otestujte. Existují skvělé služby jako například www.mail-tester.com Tyto vygenerují jednorázovou e-mailovou adresu, na kterou zašlete připravovaný newsletter a služba jej vyhodnotí podobně jako spam filtr na cílovém serveru. Získáte tak okamžitou informaci o tom, zda Váš newsletter má šanci přes spam filtr projít. Služba Vám dá i cenné návody a rady jak průchodnost zlepšit.



Legislativní požadavky na newsletter aneb jak posílat maily legálně

K legálnímu zasílání potřebujete splnit zejména GDPR a zákon o elektronických komunikacích

Co je to SPAM?

Spam je jakékoliv nevyžádané obchodní sdělení. Obchodní sdělení je cokoliv co propaguje výrobek, službu nebo značku. Tedy i kdyby byl v mailu pouze odkaz je to SPAM. E-mail typu udělte mi prosím souhlas k zaslání....je SPAM. A spamy se posílat nesmí!!!


Kdy tedy mohu hromadný e-mail zaslat

1) Uživatel Vám dal souhlas k zaslání (souhlas musíte být schopni prokázat. Používá se na to double-opt-in tedy přihlášení a potvrzení linkem do e-mailu). V rámci systému WebCzech e-commerce pro stačí u souhlasu jen nastavit že se má ověřovat přes double-opt-in

2) Jedná se o Vašeho zákazníka. GDPR proti oslovení Vašeho zákazníka nic nemá a jedná se o tzv. oprávněný zájem. Koupil mobilní telefon můžete mu poslat newsletter na kryty, mobilní tarify atd. Poslat mu mail s nabídkou ponožek z druhého e-shopu však nelze.

3) E-mail musí být označen jako obchodní sdělení například takto:

 "Tento e-mail je obchodním sdělení společnosti XXX podle zákona 480/2004Sb. Byl Vám zaslán jako zákazníkovi e-shopu www.xxx.cz V případě, že již nechcete další e-maily dostávat máte možnost se odhlásit ZDE."

4) Možnost odhlásit se je podmínkou. Kontroluje ji nejenom zákon, ale i mailové servery, na které zasíláte. Pokud toto e-mail neobsahuje nebude pravděpodobně vůbec doručen. V mailsenderu máte možnost pouze zakliknout, že se daná funkce má do e-mailu vložit, nastavit její text a zvolit blacklist, do kterého se mají odhlášení uživatelé zapisovat.


Pokud jste se rozhodli vyzkoušet sílu newsletteru je Vám k dispozici silný nástroj v podobě MailSenderu, který naleznete v administraci každého aktualizovaného e-shopu (sekce moduly). Tento nástroj je Vám, stejně jako všechny moduly systému, k dispozici zdarma. 

Podrobný návod pro nastavení Mailsenderu naleznete ZDE
 


Nejnovější články

Jak posílat newslettery z e-shopu
Komunikace se zákazníky pomocí hromadně rozesílaných e-mailů je vynikající marketingový nástroj -...
Zobrazit článek
Export objednávek z e-shopu do České pošty včetně rozměrů
  Od 1.3. 2019 provedla Česká pošta revoluční změnu ceníku. Současně se změnou ceníku je zde poža...
Zobrazit článek
Pokročilé měření konverzí pro www.zbozi.cz
  Od 1.4. 2019 zavádí www.zbozi.cz možnost pokročilého měření konverzí. Podrobnosti jaké možnosti...
Zobrazit článek
Různé ceny na e-shopu podle zdroje návštěvnosti
  Náklady na marketing e-shopu jsou stále vyšší a některé se tak přestávají vyplácet, pokud zárov...
Zobrazit článek
Nová platební brána Barion v e-shopu WebCzech
Chcete ušetřit náklady? Chcete ochranu proti podvodům? Potřebujete zvýšit konverze? Potřebujete mode...
Zobrazit článek
Jak na kvalitní marketing e-shopu
Digitální marketing je pro e-shop výborná a v zásadě i nutná věc. Má velmi velkou sílu a dokáže témě...
Zobrazit článek
Jak poznat zákazníka a nevyhazovat v marketingu peníze
Před Vánoci jsme vydali článek o tom co je nezbytné pro propagaci vašeho e-shopu. Pojďme se na to po...
Zobrazit článek
Jak chutná čokoládové nebe….aneb příběh e-shopu jedné malé rodinné čokoládovny
  Petr Synek, který je majitelem menší brněnské čokoládové manufaktury Chocolate Hill, je zároveň...
Zobrazit článek
Největší vzdělávací akce pro provozovatele e-shopů v České republice
WebCzech se stal partnerem projektu Czech On-line Expo, který je největším vzdělávacím veletrhem pro...
Zobrazit článek
Česká pošta mění ceník zásilek
  Česká pošta se rozhodla od 1.3. 2019 provést revoluční změnu ceníku přepravovaných zásilek. Rev...
Zobrazit článek
Bezpečnost e-mailové schránky
Jako správci mailového serveru se velmi často potýkáme s problémem prolomených e-mailových schránek ...
Zobrazit článek
Neplaťte zbytečně - Evidence skutečných majitelů
Ke dni 1. 1. 2018 byla zřízena evidence údajů o skutečném majiteli právnických osob a svěřenských fo...
Zobrazit článek
Jak Youtube nastartoval e-shop k celostátnímu úspěchu
Je nám ctí, že WebCzech mohl stát u zrodu jednoho zajímavého podnikání a rádi bychom Vám tento příbě...
Zobrazit článek
E-shop a Zpracovatelé osobních údajů podle GDPR
  V rámci informací ohledně GDPR jste se zcela jistě setkali s pojmem Zpracovatelé. Většina provo...
Zobrazit článek
Platební terminály od B-Payment
Chcete u osobního odběru umožnit Vašim zákazníkům jednoduše uhradit platbu platební kartou? Potřebuj...
Zobrazit článek
GDPR v e-shopu WebCzech E-commerce PRO
GDPR v e-shopu WebCzech E-commerce PRO Protože téma GDPR začíná být stále aktuálnějším rozhodli j...
Zobrazit článek
Novela zákona o platebním styku - zákaz poplatku za platbu na e-shopu
13. ledna 2018 vešla v účinnost Evropská směrnice o platebních službách PSD2. Tato směrnice je pak p...
Zobrazit článek
SSL (https) certifikáty
K čemu slouží SSL certifikáty? Většina komunikace na internetu probíhá v nešifrované (čitelné) po...
Zobrazit článek
DKIM a SPF
Množí se problémy při odesílání (nejen) hromadných emailů Přední poskytovatelé emailových schráne...
Zobrazit článek
GDPR se blíží
25.5.2018 začíná platit nové nařízení o ochraně osobních údajů platné na celém území Evropské unie. ...
Zobrazit článek
Mail Sender nový rozměr e-mail marketingu
O tom, že je levnější pracovat se stávajícím zákazníkem, než získávat nového asi nemá smysl diskutov...
Zobrazit článek
Zákonné povinnosti majitele e-shopu
Provozování elektronického obchodu se řídí řadou zákonných předpisů, které je třeba dodržet a předej...
Zobrazit článek
Zobrazit všechny články