Články a rady

Jak poznat zákazníka a nevyhazovat v marketingu peníze

Před Vánoci jsme vydali článek o tom co je nezbytné pro propagaci vašeho e-shopu. Pojďme se na to podívat trochu konkrétněji.

Po prvním článku nás kontaktovalo několik e-shopů na systému WebCzech E-commerce PRO s tím, že by rádi měřili marketing a potřebují pomoci s nastavením. Se všemi jsme tedy prošli jejich představu jaký účel jejich webové stránky mají a jaký je či může být jejich cíl.

Přestože většinou již dříve probíhaly nějaké kampaně, nic se mimo reklamní systém většinou neměřilo a nebyla tedy známa informace jak návštěvníci webovou stránku používají a co přesně vlastně hledají. Pokud znáte tyto informace, máte velkou výhodu pro úpravu webové stránky i její výraznou optimalizaci.

Pojďme se podívat na konkrétní příklad. Představte si, že máte malou pekárnu. Lidé k vám chodí každý den. Jeden pro rohlíky, druhý pro chleba, někteří pro koláčky a podobně. Snadno si dle prodejů odvodíte co návštěvníci chtějí a máte tedy připravené bedny s čerstvými rohlíky po ruce pro zrychlení prodeje. V tomto případě je to snadné. Když však nabízíte například služby, pokud si přímo neobjednají, víte jaká služby nejvíce láká na vašem webu? Nevíte. Je to důležité? Ano, velmi.

Když budete znát konkrétní službu o kterou projevuje nejvíce zájem většina návštěvníků, tuto službu přesunete na titulní stranu a zlehčíte tak cestu k informacím o této službě a můžete se zaměřit na optimalizaci nabídky tak, aby co nejvíce osob odeslalo poptávku. Vytěžit z toho maximum. Proto je důležité vědět a znát chování vašich návštěvníků na webových stránkách a jejich zájem o vaši nabídku. Neméně pak jaký zdroj návštěvnosti k vám přivádí ty návštěvníky, kteří nakoupí nebo učiní poptávku.

A měřit se dá skutečně vše. Na téměř všechny otázky lze najít odpovědi, když se to dobře nastaví a ví kde hledat.

S jedním z klientů jsme nastavili vše potřebné. Google Analytics účet - pro cíle, které jsme si domluvili, sbíráme informace, které jsou pro nás relevantní. Propojili jsme do něj všechny používané reklamní systémy, vytvořili reklamní publika, události webu i cíle. Pro zjednodušení jsme vytvořili i report skrze Google Data Studio, kterým snadno všechny relevantní údaje zjistí, aniž by majitel musel chodit na zdlouhavá školení Google Analytics. Prostě může se soustředit na svou práci a přitom mít přehled o chování návštěvníků stránky a dle toho činit další obchodní rozhodnutí.

Také jsme vytvořili Facebook Business Manager, což je nástroj pro firmy na platformě Facebook. Došlo k nastavení reklamního systému a vytvoření a propojení Facebook Pixelu, který poskytuje Facebooku informace o návštěvnících a lze tak daleko lépe cílit reklamy a tvořit remarketingová publika.

Díky těmto úpravám jsme odhalili 3 zbytečné reklamy, které si provozovatel e-shopu platil, ale ačkoliv se domníval, že jsou přínosné, analytika byla neúprosná. Za téměř 12 000Kč, které na tyto kampaně měsíčně vydával měl celkem 15! návštěv a 0 objednávek. Naopak jsme došli k tomu, že největší efektivitu pro něj má PPC kampaň na www.seznam.cz

Ušetřených 12 000Kč jsme tedy investovali do PPC kampaně a remarketingu na www.seznam.cz. Výsledek byl vynikající. Dosáhli jsme téměř dvojnásobného obratu e-shopu za nižší náklady.

V dalších měsících se chystáme zaměřit na PPC u Google a Facebooku.

již nyní vidíme zbytečné kanály propagace, které nenesou očekávané ovoce a naopak se nám podařilo identifikovat dva kanály, kde se vyplatí propagovat, jelikož návštěvníci projevují o obsah zájem a je zde vysoká pravděpodobnost konverze. Na měření celkového dopadu je ještě brzy, ale již teď se náklady vyplácí a přehled o návštěvnících je k nezaplacení.

Vždy Jje důležité vykročit správným směrem. Vy jste dobří v tom co děláte. Ve svých nabízených službách a produktech. Můžete si řadu věcí jistě udělat sami. Přečíst různé články a návody a pustit se do toho. Ale pokud se jedná o odbornější věc, je prostě jednodušší to mít nastaveno vše správně na první dobrou jak se říká. To co si platíte jsou zkušenosti odborníka, který sleduje nejnovější trendy a nástroje a dokáže vám nastavit a doporučit přesně to co budete potřebovat.

Pokud chcete se stránkami nebo e-shopem WebCzech pokročit dále, je čas začít marketing dělat správně. Nevyhazovat peníze oknem na „pokusech“ bez kvalitního měření.

Máte-li zájem. Můžeme pomoci i Vám.

Zcela jistě nevím vše a nejsem ani schopen věštit z křišťálové koule. Pokud však potřebujete znát chování svých zákazníků a reálná data o tom co se Vám děje na e-shopu budu rád, když mi napíšete.

 

Karel Izera
B-effective.cz
izera@b-effective.cz
604 661 094

 


Nejnovější články

Jak poznat zákazníka a nevyhazovat v marketingu peníze
Před Vánoci jsme vydali článek o tom co je nezbytné pro propagaci vašeho e-shopu. Pojďme se na to po...
Zobrazit článek
Export objednávek z e-shopu do České pošty včetně rozměrů
  Od 1.3. 2019 provedla Česká pošta revoluční změnu ceníku. Současně se změnou ceníku je zde poža...
Zobrazit článek
Pokročilé měření konverzí pro www.zbozi.cz
  Od 1.4. 2019 zavádí www.zbozi.cz možnost pokročilého měření konverzí. Podrobnosti jaké možnosti...
Zobrazit článek
Různé ceny na e-shopu podle zdroje návštěvnosti
  Náklady na marketing e-shopu jsou stále vyšší a některé se tak přestávají vyplácet, pokud zárov...
Zobrazit článek
Nová platební brána Barion v e-shopu WebCzech
Chcete ušetřit náklady? Chcete ochranu proti podvodům? Potřebujete zvýšit konverze? Potřebujete mode...
Zobrazit článek
Jak na kvalitní marketing e-shopu
Digitální marketing je pro e-shop výborná a v zásadě i nutná věc. Má velmi velkou sílu a dokáže témě...
Zobrazit článek
Jak chutná čokoládové nebe….aneb příběh e-shopu jedné malé rodinné čokoládovny
  Petr Synek, který je majitelem menší brněnské čokoládové manufaktury Chocolate Hill, je zároveň...
Zobrazit článek
Největší vzdělávací akce pro provozovatele e-shopů v České republice
WebCzech se stal partnerem projektu Czech On-line Expo, který je největším vzdělávacím veletrhem pro...
Zobrazit článek
Česká pošta mění ceník zásilek
  Česká pošta se rozhodla od 1.3. 2019 provést revoluční změnu ceníku přepravovaných zásilek. Rev...
Zobrazit článek
Bezpečnost e-mailové schránky
Jako správci mailového serveru se velmi často potýkáme s problémem prolomených e-mailových schránek ...
Zobrazit článek
Neplaťte zbytečně - Evidence skutečných majitelů
Ke dni 1. 1. 2018 byla zřízena evidence údajů o skutečném majiteli právnických osob a svěřenských fo...
Zobrazit článek
Jak Youtube nastartoval e-shop k celostátnímu úspěchu
Je nám ctí, že WebCzech mohl stát u zrodu jednoho zajímavého podnikání a rádi bychom Vám tento příbě...
Zobrazit článek
E-shop a Zpracovatelé osobních údajů podle GDPR
  V rámci informací ohledně GDPR jste se zcela jistě setkali s pojmem Zpracovatelé. Většina provo...
Zobrazit článek
Platební terminály od B-Payment
Chcete u osobního odběru umožnit Vašim zákazníkům jednoduše uhradit platbu platební kartou? Potřebuj...
Zobrazit článek
GDPR v e-shopu WebCzech E-commerce PRO
GDPR v e-shopu WebCzech E-commerce PRO Protože téma GDPR začíná být stále aktuálnějším rozhodli j...
Zobrazit článek
Novela zákona o platebním styku - zákaz poplatku za platbu na e-shopu
13. ledna 2018 vešla v účinnost Evropská směrnice o platebních službách PSD2. Tato směrnice je pak p...
Zobrazit článek
SSL (https) certifikáty
K čemu slouží SSL certifikáty? Většina komunikace na internetu probíhá v nešifrované (čitelné) po...
Zobrazit článek
DKIM a SPF
Množí se problémy při odesílání (nejen) hromadných emailů Přední poskytovatelé emailových schráne...
Zobrazit článek
GDPR se blíží
25.5.2018 začíná platit nové nařízení o ochraně osobních údajů platné na celém území Evropské unie. ...
Zobrazit článek
Mail Sender nový rozměr e-mail marketingu
O tom, že je levnější pracovat se stávajícím zákazníkem, než získávat nového asi nemá smysl diskutov...
Zobrazit článek
Zákonné povinnosti majitele e-shopu
Provozování elektronického obchodu se řídí řadou zákonných předpisů, které je třeba dodržet a předej...
Zobrazit článek
Zobrazit všechny články