Články a rady

Jak na kvalitní marketing e-shopu

Digitální marketing je pro e-shop výborná a v zásadě i nutná věc. Má velmi velkou sílu a dokáže téměř okamžitě přivést na Vaše stránky nové návštěvníky a potencionální zákazníky.
Stejně však jako je silný a efektivní tak při chybném nastavení velmi rychle „spálí“ vložené peníze bez jakéhokoliv užitku.
Aby k tomuto nedošlo používají všichni profesionálové nástroje pro měření úspěšnosti nastavených kampaní. Ovšem i tyto nástroje musí být správně nastaveny, aby informace, které získáte byly opravdu relevantní.

Abyste mohli měřit návštěvnost stránek, je nutné mít nástroj, který toto udělá. Už dávnou jsou pryč doby, kdy jste si vystačili s počítadlem v patičce stránky. Dnes jsme mnohem dále. A takový nástroj dost možná již máte. Existuje jich celá řada, ale ten nejrozšířenější a navíc zdarma je Google Analytics. Ovšem je nutné jej mít správně nastaven, odfiltrován vnitřní provoz, spamy, mít nastaveny cíle a správně napojeno na marketingové nástroje.

ukázka výstupu z Google Analytics

 

Také je třeba mít dobře nastaven i samotný marketingový nástroj, kterým může být i Facebook. Abyste mohli řídit své účty na Facebooku, ten pro vás připravil nástroj, který se jmenuje Facebook Business Manager a nejdete jej na adrese - https://business.facebook.com/.

Díky tomuto nástroji můžete mít propojeny reklamní účty, firemní FB i Instagramové stránky na jednom místě a můžete také vytvořit Facebook pixel, díky kterému Facebook, může sbírat publika návštěvníků vaší stránky a efektivně tak zaměřovat reklamy.

 

Máte připraveny tyto věci? Pokud ne, zde máte seznam, co byste měli udělat:
 

Google

- Založit Google Analytics

- Nastavit propojení s Google Ads

- Vytvořit cíle v Google Analytics a nastavit elektronické obchodování

- Zapnout publika, vytvořit základní publika a propojit je s reklamním účtem

- Odfiltrovat vnitřní provoz a spam roboty z návštěvnosti webové stránky

 

Facebook

- Založit Facebook Business Manager

- Propojit nebo založit firemní Facebook stránku

- Založit reklamní účet

- Nastavit údaje pro fakturace

- Vložit platební metodu

- Vytvořit Facebook Pixel a nechat jej implementovat do webové stránky

- Vytvořit první publika pro remarketing

- Založit či propojit do Manageru Instagram profil - který převést na firemní

- Máte-li e-shop se zbožím, které chcete propagovat - vytvořit katalog a propojit jej s e-shopem

 

Je toho hodně, ale toto většinou uděláte jednou a pak už se soustředíte jen na propagaci a prodej.

Pokud netušíte jak tyto věci dělat, je možné si nechat tyto věci implementovat od marketingového specialisty. Počáteční nastavení sice stojí několik tisíc korun, ale v rámci následné propagace tato investice umí ušetřit desetitisíce a zcela jistě se vyplatí.

Pokud potřebujete pomoci, rád vám podám pomocnou ruku, nebo Vás alespoň navedu, kde můžete tu kterou část najít.

 

Karel Izera
izera@b-effective.cz


Potřebné údaje pro marketing je v systému WebCzech E-commerce PRO možné nastavit v administraci - nastavení - ext. aplikace

Některé scripty se pak vkládají přes marketing - vložení scriptů


 


Nejnovější články

Jak na kvalitní marketing e-shopu
Digitální marketing je pro e-shop výborná a v zásadě i nutná věc. Má velmi velkou sílu a dokáže témě...
Zobrazit článek
Nová platební brána Barion v e-shopu WebCzech
Chcete ušetřit náklady? Chcete ochranu proti podvodům? Potřebujete zvýšit konverze? Potřebujete mode...
Zobrazit článek
Různé ceny na e-shopu podle zdroje návštěvnosti
  Náklady na marketing e-shopu jsou stále vyšší a některé se tak přestávají vyplácet, pokud zárov...
Zobrazit článek
Pokročilé měření konverzí pro www.zbozi.cz
  Od 1.4. 2019 zavádí www.zbozi.cz možnost pokročilého měření konverzí. Podrobnosti jaké možnosti...
Zobrazit článek
Export objednávek z e-shopu do České pošty včetně rozměrů
  Od 1.3. 2019 provedla Česká pošta revoluční změnu ceníku. Současně se změnou ceníku je zde poža...
Zobrazit článek
Jak chutná čokoládové nebe….aneb příběh e-shopu jedné malé rodinné čokoládovny
  Petr Synek, který je majitelem menší brněnské čokoládové manufaktury Chocolate Hill, je zároveň...
Zobrazit článek
Největší vzdělávací akce pro provozovatele e-shopů v České republice
WebCzech se stal partnerem projektu Czech On-line Expo, který je největším vzdělávacím veletrhem pro...
Zobrazit článek
Česká pošta mění ceník zásilek
  Česká pošta se rozhodla od 1.3. 2019 provést revoluční změnu ceníku přepravovaných zásilek. Rev...
Zobrazit článek
Bezpečnost e-mailové schránky
Jako správci mailového serveru se velmi často potýkáme s problémem prolomených e-mailových schránek ...
Zobrazit článek
Neplaťte zbytečně - Evidence skutečných majitelů
Ke dni 1. 1. 2018 byla zřízena evidence údajů o skutečném majiteli právnických osob a svěřenských fo...
Zobrazit článek
Jak Youtube nastartoval e-shop k celostátnímu úspěchu
Je nám ctí, že WebCzech mohl stát u zrodu jednoho zajímavého podnikání a rádi bychom Vám tento příbě...
Zobrazit článek
E-shop a Zpracovatelé osobních údajů podle GDPR
  V rámci informací ohledně GDPR jste se zcela jistě setkali s pojmem Zpracovatelé. Většina provo...
Zobrazit článek
Platební terminály od B-Payment
Chcete u osobního odběru umožnit Vašim zákazníkům jednoduše uhradit platbu platební kartou? Potřebuj...
Zobrazit článek
GDPR v e-shopu WebCzech E-commerce PRO
GDPR v e-shopu WebCzech E-commerce PRO Protože téma GDPR začíná být stále aktuálnějším rozhodli j...
Zobrazit článek
Novela zákona o platebním styku - zákaz poplatku za platbu na e-shopu
13. ledna 2018 vešla v účinnost Evropská směrnice o platebních službách PSD2. Tato směrnice je pak p...
Zobrazit článek
SSL (https) certifikáty
K čemu slouží SSL certifikáty? Většina komunikace na internetu probíhá v nešifrované (čitelné) po...
Zobrazit článek
DKIM a SPF
Množí se problémy při odesílání (nejen) hromadných emailů Přední poskytovatelé emailových schráne...
Zobrazit článek
GDPR se blíží
25.5.2018 začíná platit nové nařízení o ochraně osobních údajů platné na celém území Evropské unie. ...
Zobrazit článek
Mail Sender nový rozměr e-mail marketingu
O tom, že je levnější pracovat se stávajícím zákazníkem, než získávat nového asi nemá smysl diskutov...
Zobrazit článek
Zákonné povinnosti majitele e-shopu
Provozování elektronického obchodu se řídí řadou zákonných předpisů, které je třeba dodržet a předej...
Zobrazit článek
Zobrazit všechny články