Články a rady

DKIM a SPF

Množí se problémy při odesílání (nejen) hromadných emailů

Přední poskytovatelé emailových schránek v ČR (seznam.cz, tiscali.cz, centrum.cz a další) zavádí různá opatření proto, aby dokázali rozlišit legitimní emaily od nevyžádané pošty. Tato problematika je poměrně obsáhlá a zahrnuje v sobě spoustu dílčích pravidel. Dvě z těchto opatření mohou omezit přijímání Vašich emailů schránkami daných poskytovatelů i v případě běžně zasílaných emailů (např. informace o stavu objednávky, email pro zaslání nového hesla i zcela běžnou komunikaci) – pokud nejsou dodržena určitá pravidla. Případů, kdy dochází k odmítání emailů kvůli absenci technologií DKIM a SPF, které jsou popsány dále v textu, začíná přibývat a pokud chcete docílit co největší pravděpodobnosti doručení Vámi zasílaných emailů, doporučujeme si o aktivaci těchto technologí zažádat.

Ve vydané aktualizaci E-commerce 4.061 jsou již potřebné funkce naprogramovány, řešení máme připraveno také pro mailserver, nicméně samotnou aktivaci není možné provést globálně - konfiguraci technologií je nutné provádět individuálně pro každou doménu (je nutné zadávat jiné hodnoty privátních a veřejných klíčů, provádět individuální úpravy DNS záznamů, povolených IP adres apod.). Pokud máte o aktivaci služeb zájem, napište nám skrze „Dotaz na technickou podporu“. Cena aktivace každé ze služeb je stanovena na 300,- Kč bez DPH, v případě aktivace obou 500,- Kč bez DPH (celkem za obě služby). Jedná se o jednorázový poplatek související s individuálním nastavením služeb, nikoli o pravidelný poplatek. Dříve než si aplikaci technologií vyžádáte, doporučujeme se seznámit se stručným popisem jejich principu a uvedených výhod / nevýhod, abyste mohli zvážit, zda je pro Vás daná technologie vhodná. 

1. Technoloigie DKIM (DomainKeys Identified Mail) 

Princip této technologie spočívá v tom, že je do zasílaného emailu automaticky vložen podpis, který je ověřen přijímací stranou. Touto technologií je zajištěno to, že nikdo nemůže zasílat „podepsané“ emaily bez znalosti Vašeho privátního klíče, který je uložen na odesílacím serveru. 

Seznam.cz vyžaduje takovéto podepisování emailů od 1.4.2015, prozatím pouze v případě, že rozesíláte větší počet hromadných emailů (konkrétní číslo není známé) – pokud email není podepsaný, odmítne jeho přijetí. Je velmi pravděpodobné, že se na seznam.cz jedná pouze o první krok a že následně bude podpis vyžadován u veškeré komunikace.

Výhody: ověřením podpisu je garantováno, že zpráva nebyla „cestou“ změněna emaily je možné odesílat odkudkoli 

Nevýhody: téměř žádné

Více zde: http://www.root.cz/clanky/jak-spammerum-zabranit-falsovat-adresy-je-tu-dkim/

2. Technologie SPF 

Tato technologie spočívá v tom, že jsou pro konkrétní doménu nastaveny IP adresy, ze kterých je možné emaily odesílat. Pokud IP adresa odesilatele nesouhlasí s jednou z nastavených IP adres, dojde k odmítnutí emailu (pokud příjemce tuto službu podporuje).

Toto nastavení je vyžadováno ze strany např. centrum.cz, tiscali.cz při odesílání většího počtu emailů (přesné číslo není známo, záleží na spamové politice konkrétního poskytovatele).

Výhody: emaily není možné zaslat z jiných než povolených IP adres (což je jak výhoda, tak v některých případech nevýhoda, viz níže)

Nevýhody:

  • při zasílání kopie emailů / přeposílání emailů, kde je zachován původní odesilatel, může dojít k odmítnutí takto přeposlaného emailu
  • pokud máte od poskytovatele internetu povolenu dynamickou IP adresu, je nutné specifikovat celý rozsah možných přidělovaných adres
  • V případě např. služební cesty, kdy dochází k odesílání mailů z nepovolené IP adresy, mohou být tyto emaily zahazovány (záleží na konkrétním příjemci)
  • Některé společnosti (např. přepravní spol.), mohou Vaši emailovou adresu používat k odesílání svých emailů (například o stavu doručení zásilky). Toto odesílání probíhá z jejich vlastních serverů a pokud nejsou patřičné IP adresy povoleny, nemusí zpráva zamýšlenému příjemci dorazit. 

Více zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/SPF


Nejnovější články

Jak Youtube nastartoval e-shop k celostátnímu úspěchu
Je nám ctí, že WebCzech mohl stát u zrodu jednoho zajímavého podnikání a rádi bychom Vám tento příbě...
Zobrazit článek
E-shop a Zpracovatelé osobních údajů podle GDPR
  V rámci informací ohledně GDPR jste se zcela jistě setkali s pojmem Zpracovatelé. Většina provo...
Zobrazit článek
Platební terminály od B-Payment
Chcete u osobního odběru umožnit Vašim zákazníkům jednoduše uhradit platbu platební kartou? Potřebuj...
Zobrazit článek
GDPR v e-shopu WebCzech E-commerce PRO
GDPR v e-shopu WebCzech E-commerce PRO Protože téma GDPR začíná být stále aktuálnějším rozhodli j...
Zobrazit článek
Novela zákona o platebním styku - zákaz poplatku za platbu na e-shopu
13. ledna 2018 vešla v účinnost Evropská směrnice o platebních službách PSD2. Tato směrnice je pak p...
Zobrazit článek
SSL (https) certifikáty
K čemu slouží SSL certifikáty? Většina komunikace na internetu probíhá v nešifrované (čitelné) po...
Zobrazit článek
DKIM a SPF
Množí se problémy při odesílání (nejen) hromadných emailů Přední poskytovatelé emailových schráne...
Zobrazit článek
GDPR se blíží
25.5.2018 začíná platit nové nařízení o ochraně osobních údajů platné na celém území Evropské unie. ...
Zobrazit článek
Mail Sender nový rozměr e-mail marketingu
O tom, že je levnější pracovat se stávajícím zákazníkem, než získávat nového asi nemá smysl diskutov...
Zobrazit článek
Zákonné povinnosti majitele e-shopu
Provozování elektronického obchodu se řídí řadou zákonných předpisů, které je třeba dodržet a předej...
Zobrazit článek
Zobrazit všechny články