Články a rady

GDPR se blíží

25.5.2018 začíná platit nové nařízení o ochraně osobních údajů platné na celém území Evropské unie. Jedná se pravděpodobně o nejkomplexnější a zároveň nejtvrdší nařízení z oblasti ochrany osobních údajů na světě.

GDPR pokuta až 20 000 000 EUR

Ano v rámci GDPR je nejvyšší pokuta stanovena na částku 20 milionů EUR. Ne opravdu tam nejsou žádné nuly navíc. Aby toho nebylo málo tak pro velké firmy může pokuta dosahovat až 4% celosvětového obratu, podle toho, co je vyšší. Zcela jistě se tedy nevyplatí toto nařízení brát na lehkou váhu.

WebCzech E-commerce PRO 4 a GDPR

Systém WebCzech E-commerce PRO 4 již nyní na GDPR připravujeme tak, aby k datu účinnosti byl v souladu s nařízením. Všechny související moduly samozřejmě zákazníci napojení na automatické aktualizace získají zcela zdarma.

GDPR nepodceňujeme

GDPR nepodceňujeme a proto jsme zahájili spolupráci s právníky, kteří se specializují na osobní údaje a jejich ochranu. Zároveň spolupracujeme s DPO což jsou osoby nejpovolanější z hlediska ochrany osobních údajů (něco na způsob “bezpečáků” přes osobní údaje). Abychom získali maximum informací máme k dispozici certifikovaného DPO přímo v rámci naší firmy. Tento článek je něco jako úvod a budou následovat konkrétní návody a kroky, které je třeba udělat pro splnění nařízení.

Plánujeme i organizaci setkání pro zájemce, kteří by rádi získali více konkrétnějších informací nejenom ohledně e-shopu, ale obecně jejich firmy. WebCzech je členem projektu www.egdpr.cz který tyto setkání zaštítí.

Co tedy GDPR nařizuje?

E-shop musí ke každému zpracování osobních údajů mít tzv. právní rámec. Tedy právní důvod proč vlastně s osobními daty pracuje. Právním základem v tomto směru může být:

  • Souhlas
  • Plnění či uzavření smlouvy
  • Právní povinnost
  • Oprávněný zájem
  • Veřejný zájem či výkon veřejné moci
  • Životně důležitý zájem

Pokud pracujete s osobními daty na základě souhlasu pravděpodobně se nevyhnete tomu přesouhlasit všechny stávající zákazníky podle nového nařízení. Na této možnosti již na e-shopu pracujeme, protože se jedná o nejvyšší prioritu. Se zákazníky, od kterých nebudete mít nový souhlas podle GDPR se můžete příští rok v zásadě rozloučit.

Souhlas podle GDPR

Dříve veškeré zpracování osobních údajů probíhalo na základě souhlasu, protože nově má subjekt, který poskytl souhlas se zpracováním možnost jej odvolat, požadovat výmaz a další práva je na zvážení, zda je využití souhlasu nejlepší cesta.

Jaké náležitosti musí mít Souhlas podle GDPR

Souhlas, aby byl v souladu s nařízením GDPR musí být:

  • Svobodný
  • Konkrétní
  • Informovaný
  • Jednoznačný

Udělení souhlasu nesmí být podmínkou  pro uzavření smlouvy.

Nová práva subjektu údajů podle GDPR

GDPR zavádí nové práva pro uživatele. Nově tedy musíte uživateli umožnit:

  • přístup a opravu osobních údajů, které zpracováváte
  • Možnost podat námitku proti zpracování
  • Umožnit přenos osobních údajů k jiné firmě
  • Umožnit výmaz osobních údajů
  • Možnost požádat o omezení zpracování osobních údajů
  • Práva související s automatických rozhodováním

Týká se GDPR pouze IT systémů?

Ne, GDPR se týká jakéhokoliv zpracování osobních údajů. Jedná se tedy o zaměstnance a jejich smlouvy, účetnictví a faktury od dodavatelů, databáze zákazníků, adresáře zákazníků v e-mailu, papírových smluv atd.

Jmenování DPO - Data Protection Officer

Některé společnosti budou mít povinnost jmenovat za svoji organizaci tzv. DPO. Představme si ho jako takového “bezpečáka” přes osobní údaje a jejich zpracování.

O nejdůležitějších novinkách Vás budeme průběžně informovat.

Team WebCzech


Nejnovější články

Pořídili jsme nové servery
V minulých měsících došlo ve spolupráci se správcem našich serverů (Master DC) k úspěšné migraci dat...
Zobrazit článek
Novinky v zákonech pro e-shopy 2022
  Pravděpodobně ještě před koncem roku vstoupí v platnost nová pravidla pro prodej v rámci kamenn...
Zobrazit článek
E-shopový veletrh CzechOn-lineExpo
  Největší e-shopový veletrh opět po roce v Praze. Unikátní koncept přednášek zdarma, více než st...
Zobrazit článek
Jak posílat newslettery z e-shopu
Komunikace se zákazníky pomocí hromadně rozesílaných e-mailů je vynikající marketingový nástroj -...
Zobrazit článek
Export objednávek z e-shopu do České pošty včetně rozměrů
  Od 1.3. 2019 provedla Česká pošta revoluční změnu ceníku. Současně se změnou ceníku je zde poža...
Zobrazit článek
Pokročilé měření konverzí pro www.zbozi.cz
  Od 1.4. 2019 zavádí www.zbozi.cz možnost pokročilého měření konverzí. Podrobnosti jaké možnosti...
Zobrazit článek
Různé ceny na e-shopu podle zdroje návštěvnosti
  Náklady na marketing e-shopu jsou stále vyšší a některé se tak přestávají vyplácet, pokud zárov...
Zobrazit článek
Nová platební brána Barion v e-shopu WebCzech
Chcete ušetřit náklady? Chcete ochranu proti podvodům? Potřebujete zvýšit konverze? Potřebujete mode...
Zobrazit článek
Jak na kvalitní marketing e-shopu
Digitální marketing je pro e-shop výborná a v zásadě i nutná věc. Má velmi velkou sílu a dokáže témě...
Zobrazit článek
Automatické aktualizace e-shopu
Na Váš e-shop aplikujeme automaticky aktualizace systému, které jsou důležité především z důvodu kom...
Zobrazit článek
Jak poznat zákazníka a nevyhazovat v marketingu peníze
Před Vánoci jsme vydali článek o tom co je nezbytné pro propagaci vašeho e-shopu. Pojďme se na to po...
Zobrazit článek
Jak chutná čokoládové nebe….aneb příběh e-shopu jedné malé rodinné čokoládovny
  Petr Synek, který je majitelem menší brněnské čokoládové manufaktury Chocolate Hill, je zároveň...
Zobrazit článek
Největší vzdělávací akce pro provozovatele e-shopů v České republice
WebCzech se stal partnerem projektu Czech On-line Expo, který je největším vzdělávacím veletrhem pro...
Zobrazit článek
Česká pošta mění ceník zásilek
  Česká pošta se rozhodla od 1.3. 2019 provést revoluční změnu ceníku přepravovaných zásilek. Rev...
Zobrazit článek
Bezpečnost e-mailové schránky
Jako správci mailového serveru se velmi často potýkáme s problémem prolomených e-mailových schránek ...
Zobrazit článek
Neplaťte zbytečně - Evidence skutečných majitelů
Ke dni 1. 1. 2018 byla zřízena evidence údajů o skutečném majiteli právnických osob a svěřenských fo...
Zobrazit článek
Jak Youtube nastartoval e-shop k celostátnímu úspěchu
Je nám ctí, že WebCzech mohl stát u zrodu jednoho zajímavého podnikání a rádi bychom Vám tento příbě...
Zobrazit článek
E-shop a Zpracovatelé osobních údajů podle GDPR
  V rámci informací ohledně GDPR jste se zcela jistě setkali s pojmem Zpracovatelé. Většina provo...
Zobrazit článek
Platební terminály od B-Payment
Chcete u osobního odběru umožnit Vašim zákazníkům jednoduše uhradit platbu platební kartou? Potřebuj...
Zobrazit článek
GDPR v e-shopu WebCzech E-commerce PRO
GDPR v e-shopu WebCzech E-commerce PRO Protože téma GDPR začíná být stále aktuálnějším rozhodli j...
Zobrazit článek
Novela zákona o platebním styku - zákaz poplatku za platbu na e-shopu
13. ledna 2018 vešla v účinnost Evropská směrnice o platebních službách PSD2. Tato směrnice je pak p...
Zobrazit článek
SSL (https) certifikáty
K čemu slouží SSL certifikáty? Většina komunikace na internetu probíhá v nešifrované (čitelné) po...
Zobrazit článek
DKIM a SPF
Množí se problémy při odesílání (nejen) hromadných emailů článek byl vytvořen 22.5.2015, editován...
Zobrazit článek
GDPR se blíží
25.5.2018 začíná platit nové nařízení o ochraně osobních údajů platné na celém území Evropské unie. ...
Zobrazit článek
Mail Sender nový rozměr e-mail marketingu
O tom, že je levnější pracovat se stávajícím zákazníkem, než získávat nového asi nemá smysl diskutov...
Zobrazit článek
Zákonné povinnosti majitele e-shopu
Provozování elektronického obchodu se řídí řadou zákonných předpisů, které je třeba dodržet a předej...
Zobrazit článek
Zobrazit všechny články